פיננסים והשקעה

בסרטון הבא נשמע שיחה באנגלית עסקית בין ריטה, משקיעה פוטנציאלית ובין גיא, המייצג עסק בתחום אנרגיה מתחדשת. בעזרת תרגום השיחה המופיע להלן תלמדו אוצר מילים בתחום פיננסים והשקעה. הרחיבו את אוצר המילים שלכם באנגלית עסקית.

גיא, המייצג חברת אנרגיה מתחדשת, מקדם בברכה את ריטה, משקיעה פוטנציאלית, וממשיך ומספק לה סיכום מקיף של פעילות החברה. ריטה מבררת לגבי מצבה הפיננסי של החברה, וגיא משיב עם סכום הכנסה ורווח מרשימים, וכן הזדמנויות השקעה שונות. בואו נקשיב:

גיא: בוקר טוב ריטה! ברוכה הבאה לחברה שלנו. תענוג לפגוש אותך סוף סוף באופן אישי.
ריטה: תודה לך גיא, טוב להיות פה. אני נרגשת לראות את הפעילות של החברה שלך ולהבין יותר על העסק.
גיא: כמובן! הכנו עבורך סיור שבו תוכלי לראות את המקום, אבל ראשית, הרשי לי לתת לך סקירה כללית של החברה. העסק שלנו מתמחה בפיתוח פתרונות אנרגיה מתחדשת עבור לקוחות מסחריים ומגורים. אנחנו פועלים כבר עשר שנים והשגנו צמיחה משמעותית בחמש השנים האחרונות.
ריטה: אז אמור לי, בבקשה, מה מייחד את החברה שלך מחברות האנרגיה בת-קיימא אחרות?
גיא: אנו גאים בגישה החדשנית שלנו לפתרונות אנרגיה מתחדשת. יש לנו צוות מחקר ופיתוח ייעודי שפועל ללא הרף לשיפור המוצרים והשירותים שלנו. בנוסף, הצוות שלנו מורכב ממומחים בתעשייה שנלהבים ליצור עתיד טוב יותר עבור כדור הארץ שלנו.
ריטה: מרשים. אבל למה לי להשקיע בחברה שלך?
גיא: ובכן, כפי שאת יכולה לראות מהשגי העבר שלנו, הצלחנו להצמיח את העסק באופן מוצלח ובר-קיימא. יש לנו בסיס חזק, מודל עסקי מוכח וחזון ברור לעתיד. עם ההשקעה שלך, נוכל לקחת את העסק שלנו לשלב הבא, להרחיב את הפעילות שלנו ולהביא את המוצרים והשירותים שלנו לשוק רחב יותר.
ריטה: הכל נשמע נהדר, אבל מה עם הכספים? האם תוכל לתת לי מושג לגבי ההכנסות והרווחים של החברה שלך?
גיא: כמובן. בשנה שעברה הפקנו 50 מיליון דולר בהכנסות ו-10 מיליון דולר ברווחים. התחזיות שלנו לחמש השנים הבאות מבטיחות אפילו יותר. אנו צופים גידול בהכנסות של 25% משנה לשנה ושולי רווח של 15%.
ריטה: אלו מספרים מרשימים. האם תוכל לספר לי יותר על הזדמנויות ההשקעה הקיימות?
גיא: כן, בהחלט. יש לנו מספר הזדמנויות השקעה, החל מהשקעה בהון (מניות) ועד מימון חוב (הלואה בריבית). אנו יכולים לספק לך תשקיף השקעה מפורט המתאר את כל האפשרויות הקיימות, יחד עם התשואות הפוטנציאליות.
ריטה: מעולה. אעיין בתשקיף ואחזור אליך אם יש לי שאלות. תודה על הסקירה הכללית.
גיא: תודה על התעניינותך בעסק שלנו. אנו מצפים לעבוד איתך כדי ליצור עתיד טוב יותר עבור הפלנטה שלנו. בואי נמשיך בסיור, אראה לך את המתקנים שלנו.

בדקו את הבנתכם בעזרת השאלון הבא:

תוצאות

#1. מה מטרת הביקור של ריטה בחברה?

#2. מה מייחד את הגישה של החברה לאנרגיה מתחדשת?

#3. למה מתכוון גיא כשהוא אומר 'נוכל לקחת את העסק שלנו לשלב הבא'?

#4. מהן התחזיות של החברה לצמיחה בהכנסות בחמש השנים הקרובות?

#5. מה ריטה רוצה לבדוק לפני ביצוע השקעה?

#6. איך מסכם גיא את השיחה עם ריטה?

סיום