מלאי פגום

סחורה פגומה הגיעה למחסנים. מה עושים וכיצד מטפלים בבעיה?

ביומו הראשון בעבודה נתקל דן בבעיה. מה הייתה הבעיה? האזינו לשיחה בין דן ורוני ולימדו אוצר מילים באנגלית עסקית בנושא סחורה ומלאי.

זה היה יומו הראשון של דן בעבודה החדשה שלו כאשר עלתה בעיה: מלאי פגום. בואו נקשיב לשיחה בין דן לעמיתו רוני על המצב:
דן
: היי, רוני, ראית את המלאי הפגום?
רוני: לא, מה קרה?
דן: נראה שיש לנו סחורה שנפגעה במהלך השילוח. כמה מאות יחידות ניזוקו.
רוני: זה לא טוב, דן. אנחנו צריכים לטפל בבעיה הזו באופן מיידי.
דן: איך אנחנו בדרך כלל מתמודדים עם סחורה פגומה?
רוני: טוב, זה תלוי. אם הספק נמצא באזורנו נוכל לנסות להחזיר את הפריטים הפגומים תמורת החזר או החלפה. תנאי החוזה שלנו עם כל הספקים באזור קובעים שהמוכר אחראי על הפריטים במהלך ההובלה.
דן: אוקיי, רוני, אני אבדוק את זה. מה אם הספק לא נמצא באזור?
רוני: במקרה כזה נצטרך לבדוק את תנאי חוזה המכר.
דן בדק את הנושא וגילה שהמשלוח היה מספק שנמצא מחוץ לאזור, ולמרבה הצער, כקונים, הם נאלצו לקחת אחריות על המשלוח.
רוני: נוכל לנסות למכור את הפריטים הפגומים במחיר מוזל ללקוחות שלא אכפת להם לקנות מוצרים שאינם במצב מושלם.
דן: נשמע טוב. אני אדבר עם מנהל המכירות שלנו על זה.

בדקו את הבנתכם בעזרת הבוחן הבא:

תוצאות

#1. באיזו בעיה נתקל דן ביומו הראשון בעבודה?

#2. עם מי ניהל דן שיחה על הבעיה?

#3. כמה יחידות נפגעו במשלוח?

#4. מהו הנוהל המקובל לטיפול בסחורה פגומה כאשר הוספקה מהאזור?

#5. מה עושים אם הספק לא מהאזור?

#6. מילים שמתארות סחורה ומלאי:

נא לבחור את כל התשובות המתאימות:

#7. מילים שמתארות "ספק":

נא לבחור את כל התשובות המתאימות:

#8. מילים שמתארות שילוח או משלוח:

נא לבחור את כל התשובות המתאימות:

סיום