איך נזכור אותיות וצלילים?

מי זוכר את הציור של ה״זג״ (קליפת הענב) שהמורה בכתה ב׳ ציירה על הלוח כאשר לימדה את ההבדל בין האות ג׳ לאות ז׳ בכתב? המילה זג בכתב נראית כמו ענב, וכך למדנו לזהות את כיוון האותיות המבלבלות.

באנגלית יש לנו כמה אותיות שהבלבול ביניהן נפוץ מאוד. בטבלה המצורפת מספיק לראות את הציורים המצורפים על מנת ליצור את האסוציאציה (קשר רעיוני) בין האות לצורה ולצליל שלה. להסבר נוסף והורדת הקובץ כ-pdf המשיכו לקרוא למטה.

בלבול אותיות באנגלית סימנים לזיכרון
איך נזכור אותיות מבלבלות וצלילים באנגלית?

להורדה כקובץ pdf:


b/d: רוצים שהמיטה שלכם תהיה מרווחת ונוחה? bed -מיטה מרווחת יש רק כאשר האותיות נכתבות בכיוון הנכון.

איך נזכור את האות b? ילד עם משקפיים – boy. אפילו בלי לצייר את כל הפרצוף אפשר לדמיין במילה boy ילד חמוד עם משקפיים.

h/n: תרנגולת עם צוואר – hen – ראיתם פעם תרנגולת בלי צוואר? אין! אי אפשר! תנו לאות h את הצוואר שלה. אפשר גם לצייר מהאות h ציור של סוס – horse – שגם לו צוואר ארוך אף יותר. הצלחתם לצייר?

M: עם אות גדולה, שדומה קצת לm הקטנה, אפשר ליצור מעטפה – או Mail. אפשר גם לצייר mountains (הרים).

p: ב-p יש פ. (אפשר גם פ בכתב). זה אותו הצליל וכמובן גם אותו הכיוון!

q: צליל האות הוא קוּ (שימו לב, האות u תמיד מופיעה יחד איתה qu). ל-q יש קוּקוּ!

W: אפשר לשים בה מים פי שתיים! (אפשר גם לצייר איתה wave ו-wings של ציפור, אבל בעיקר זוכרים אותה כש״ממלאים״ בה double water (כפול מים).

כדי שילדים באמת יזכרו את כל הצלילים והאותיות, כדאי שהם תמיד יהיו להם מול העיניים. גם על הקיר, וגם במחברות שבהן כותבים. כי מול העיניים זוכרים כיפליים!