מטרת המשחק היא לתרגל את צלילי האותיות, לדוגמה – ציור של תפוח הוא צליל “א”, בקבוק הוא הצליל “ב”.
התלמידים יוצרים “הודעות סודיות” שצריך לפענח בעזרת הציורים והאותיות.
הדף המצורף הוא ״מפתח״ לקוד הסודי. כדאי להציג את המשחק לתלמידים בהדרגה, להחליף רק אות אחת או שתיים עם ציור, עד שהתלמידים מצליחים להבין ולשלוט ברעיון. למשל, להחליף רק את האות A בציור של תפוח, עד שהתלמידים מבינים שצליל האות A = א = ציור של תפוח. וכן לדוגמה הקוד 714 = המילה “סוף”.*
התלמידים יכולים להשתמש במחברות BE-KIND כמפתח לקוד הסודי.
כאשר מציבים את הלימוד כאתגר משחקי, התלמיד בדרך כלל פתוח יותר לרצות להבין את כללי המשחק.
בהמשך, כאשר התלמידים מגלים הבנה של ״הקוד״ ניתן לחלק את התלמידים לזוגות או שלשות ולתת להם ליצור חידות משלהם עבור זוג אחר המשתתף במשחק.
*אין חשיבות לאיות, רק לצלילים.
התמונות והאותיות מופיעות גם על כריכת המחברת של Be Kind.
המפתח הסודי — קובץ pdf להורדה: